La CUP de Tarragona, amb les demandes dels veïns i veïnes de Riuclar

El passat dimarts 11 d’abril, membres de la CUP de Tarragona vam tenir una trobada amb membres de la renovada Associació de Veïns i Veïnes de Campclar. Es tracta d’una veterana associació veïnal que en els darrers mesos ha tingut una renovació total, una renovació amb gran empenta, fins al punt que ha multiplicat gairebé per 10 el seu nombre de socis i sòcies, en un barri que ha comptat històricament amb un destacat moviment veïnal a Tarragona.

Després de visitar el barri i escoltar les explicacions que sobre l’espai urbà ens van fer els membres de la seva Junta Directiva, volem exposar el nostre ple suport a les seves diverses demandes que com a Associació ens van fer i que esperen poder fer ben aviat també a algun representant de l’Equip de Govern municipal.

―Des de l’Associació de Veïns i Veïnes ens van fer saber que des que s’ha renovat l’enllumenat del barri les cases que donen a l’esplanada que hi ha al costat del poliesportiu han quedat a les fosques ja que en aquell espai no s’havia previst cap nou fanal i els vells que hi havia, durant la renovació, els van deixar sense llum. Cal posar punts de llum en aquell espai, que alhora necessitaria algun tipus de pavimentació.

―Cal que es pavimenti també l’aparcament de cotxes que hi ha davant del pavelló poliesportiu, ja que quan plou esdevé un bassal de fang i sovint s’hi veuen nius de rates.

―Cal aclarir si la riera pavimentada que travessa el barri ha de ser netejada per l’Agència Catalana de l’Aigua o per l’Ajuntament de Tarragona, i netejar-la. Cada any, quan comença la calor, tot el voltant de la riera i la seva llera esdevenen un viver de mosquits, fins al punt de no permetre la vida al carrer en una part important del barri com a conseqüència dels núvols d’aquests insectes que s’hi formen.

―Cal demanar i exigir al propietari del solar limítrof amb l’aparcament de davant del poliesportiu que netegi el seu solar (antic hort) ja que s’hi acumula molta malesa i l’espai esdevé un perill.

―Finalment, cal començar a pensar en una renovació de les rajoles del terra de la majoria de voreres del barri ja que es troben en un estat de descomposició evident com a conseqüència dels anys que fa que es van instal•lar i del seu ús.

Les demandes són totes elles assumibles i creiem que l’Equip de Govern de l’Ajuntament les portarà a terme en un període de temps breu, sobretot les que cal fer abans de l’estiu.

Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP)
Tarragona, Països Catalans, 18 d’abril de 2017