La CUP considera una broma de mal gust que la població financi els deutes de l’Estat espanyol amb Tarragona

Davant de les notícies publicades per la premsa, que afirmen que el Consistori avançarà els diners necessaris (2,5 M€) per la construcció de la piscina olímpica, la CUP considera una nova presa de pèl dels Jocs Mediterranis que l’ajuntament tarragoní actuï de creditor de l’Estat espanyol. Cal recordar que les inversions compromeses en períodes anteriors per part de l’Estat espanyol, com és el cas del Mercat Central o l’estació de trens, han resultat ser, fins a data d’avui, paper mullat.

De fet, l’alcalde Ballesteros va donar com a data límit el mes de juliol de 2016 per decidir com calia actuar en funció del finançament provinent del Govern espanyol. Posteriorment, el mateix batlle ha traslladat aquesta decisió al mes d’octubre d’enguany. Des de la CUP es vol manifestar que aquest ball de dates dels terminis posa de relleu que s’actua amb una calendarització ajustada i perillosa, atès que els jocs necessiten d’un temps i d’un pressupost que no arriba, i, al seu torn, la desesperació de l’equip de govern de la ciutat.

Des de la Candidatura, es creu pertinent d’assenyalar que aquests desenvolupaments a l’entorn de l’esdeveniment esportiu suposaran un greuge en dos sentits: d’una banda, l’endeutament per a la població i, de l’altra, l’enriquiment en forma de plusvàlues per part de l’empresa Santa Gadea. Alhora, des de la formació anticapitalista s’indica que les instal·lacions que es volen construir no són prioritat per una ciutat que veu que té d’altres necessitats en diversos aspectes, com són habitatge social, millora de les condicions de vida dels barris, conservació patrimonial o els freqüents episodis de contaminació atmosfèrica.

Tarragona, Països Catalans, 22 d’agost de 2016