La CUP celebra que els ajuts per a la rehabilitació d’habitatges destinats a la borsa de lloguer social ja són una realitat

Aquesta és una proposta que les cupaires van treballar des de l’oposició i que ara han pogut fer realitat des de la regidoria d’Habitatge

La consellera de la CUP i regidora d’Habitatge, Eva Miguel, ha anunciat que aquesta setmana s’inicia la convocatòria dels ajuts per a la rehabilitació d’habitatges destinats a la borsa de lloguer del Servei Municipal de l’Habitatge. La cupaire ha explicat que aquests ajuts pretenen “fer front a la crisi habitacional existent, reduir el número de pisos buits, garantir un manteniment del parc d’habitatges incentivant la reactivació econòmica i ocupacional i ampliar el parc públic de lloguer social”, qüestions que pretenen “capgirar les polítiques en matèria d’habitatge d’aquesta ciutat”.

Després de l’aprovació de les bases del ajuts el passat setembre, la consellera Miguel celebra fer realitat, per fi, aquesta iniciativa “que vam engegar des de l’oposició”. La regidora d’Habitatge ha recordat que Tarragona va ser declarada com a àrea de mercat d’habitatge tens, fet que constata que la ciutat “té un dèficit en oferta d’habitatges de preu assequible” i aquesta ajuts pretenen posar sobre la taula “un enfocament social en les polítiques locals en matèria d’habitatge”.

Aquests ajuts a la rehabilitació de pisos que es destinaran a lloguer social és un dels acords als que va arribar el govern d’ERC i ECP durant la negociació per l’aprovació dels pressupostos del 2021, on la CUP va aconseguir incloure-hi una partida de 1’1M€ per aquestes subvencions. Aquesta és una de les propostes en matèria d’habitatge que les cupaires van estar treballant amb el govern municipal des de l’oposició i que ara han pogut fer realitat, dins del govern municipal, des de l’àrea d’Habitatge. A més, aquesta és una mesura concreta que ajuda a materialitzar un dels acords per la investidura de Pau Ricomà, que versava sobre la mobilització del parc públic d’habitatge.

Tarragona, Països Catalans, 15 de novembre de 2021