La CUP acusa l’Equip de Govern de l’Ajuntament de Tarragona de no voler debatre les ordenances fiscals

La consellera de al CUP de Tarragona Laia Estrada ha valorat negativament la congelació de les ordenances fiscals expressada pel regidor d’Hisenda Pau Pérez en roda de premsa dijous 5 de novembre, ja que, segons la consellera anticapitalista, “aquesta congelació no permetrà aplicar millores en les ordenances en el sentit que els més rics paguin més perquè els més pobres puguin pagar menys”. Segons Estrada, tenint en compte que el termini per tal que el Govern Municipal portés a debat les ordenances fiscals de la ciutat acabava el 31 d’octubre, “trobem que és esperpèntic que el regidor d’Hisenda, Pau Pérez, faci una roda de premsa el dia 5 per tal de fer pública la intenció del Govern de congelar impostos i taxes.” Ha afegit que “l’única intenció d’aquesta calendarització era no aixecar la llebre davant el fet que la majoria de grups municipals –i la majoria de ciutadans i la majoria de periodistes- desconeixíem que era el 31 d’octubre el darrer dia que es podien fer canvis en les ordenances fiscals.”

Per la seva banda, el regidor Jordi Martí Font ha explicat que el Grup Municipal de la CUP es va reunir amb el senyor Pérez el dia 4 de novembre i aquest els va parlar “com si tots els canvis i millores encara fossin possibles de negociar i fins i tot arribar a acords sobre propostes que Pérez qualificava ‘d’esquerres’.” Segons el regidor independentista, “sense cap mena de dubte, Pau Pérez ens ha colat un gol, a la CUP i a la resta de l’oposició. Però en futbol el partit s’acaba al minut noranta”.

Segons la consellera Laia Estrada, l’actual Equip de Govern de Tarragona ha mostrat, en aquest assumpte, “una por total a la confrontació dialèctica i ens reafirma en la nostra opinió que el lema de ‘participació i diàleg’ en les passades Eleccions Municipals era pur màrqueting, propaganda falsa”. El conseller Martí ha acabat dient que “davant de tanta foscor, des de la CUP proposem ‘Llum i taquígrafs’ i en tindrem”.

Grup Municipal de la CUP de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 6 de novembre de 2015