ERC I CUP EXIGEIXEN L'ALLIBERAMENT IMMEDIAT DELS PRESOS POLÍTICS CUIXART I SÀNCHEZ

Els grups municipals d’ERC-MES i la CUP instem l’Ajuntament de Tarragona a exigir l’alliberament immediat dels presos polítics Jordi Cuixart i Jordi Sànchez. Presentem al plenari de la setmana vinent una moció que demana el posicionament del consistori davant la resposta repressiva de l’Estat amb l’empresonament dels dirigents d’Òmnium Cultural i l’Assemblea Nacional Catalana i dona suport al govern de Catalunya per tal de fer efectiu el mandat popular de l’1 d’octubre.

El portaveu d’ERC Pau Ricomà denuncia que ‘a Sànchez i Cuixart se’ls condemna per participar en manifestacions independentistes, democràtiques i completament pacífiques. És inadmissible que en ple segle XXI esdevinguin presos polítics dues persones avalades per una àmplia carrera de militància cívica i exemplar, amb les mobilitzacions més multitudinàries i cíviques d’Europa a les espatlles’.

La regidora de la CUP Laia Estrada considera que és “inadmissible que a l’Estat espanyol mentre els grans corruptes dormen a casa seva, dues persones que són referents de la societat civil catalana estiguin privades de llibertat”. En relació a aquest fet, afegeix que “no podem perdre ni un minut més ja que l’Estat pretén esclafar-nos” i considera que “la millor defensa és esdevenir un subjecte polític autodeterminat i proclamar la República ara”.

CUP i ERC confiem en obtenir els suports suficients per tirar endavant la moció. Estem davant d’un dels atemptats més greus de les darreres dècades a la democràcia i als drets fonamentals.

Grup municipal de la CUP de Tarragona i grup municipal d'ERC-MES-MDC
Tarragona, Països Catalans, 19 d’octubre de 2017