El sobrecost del transport públic per als universitaris, la queixa del SEPC que la CUP portarà al ple

Dins la seva lluita contra l’encariment de la vida estudiantil mitjançant plans d’ensenyament privatitzadors, el SEPC va proposar, com a mesura atenuadora, que el transport públic urbà fos gratuït per als estudiants amb carnet de la URV. La justificació més evident és la dispersió de les diverses facultats i de les diverses instal·lacions de la universitat, que no són de la mateixa manera en d’altres i que suposen un sobrecost per a l’estudiant que en temps de crisi i d’atur no ajuden a facilitar-li una estança adequada a la nostra ciutat.

Per descomptat, aquest seria només el primer pas cap a uns veritables serveis de transport públics, prioritzant la justícia social com és el model que segueix la CUP de Tarragona.

Us detallem el text del prec a continuació:

Exposem:

Els estudiants de la Universitat Rovira i Virgili a Tarragona han de moure’s per la ciutat per poder accedir a les instal·lacions d’ensenyament universitari. El preu del transport públic de l’EMT suposa un sobrecost que no està previst i que sovint suposa un impediment per a un desenvolupament correcte de l’activitat estudiantil. D’altra banda, la presència d’universitaris a la ciutat comporta uns beneficis econòmics per al sector serveis gens menyspreables i com més facilitat en l’accés al transport públic tinguin, més hi accediran.

Demanem:

Que l’ús del transport públic ofert per l’EMT sigui gratuït per als estudiants amb carnet de la URV. Això suposaria un avenç en el desenvolupament social tant de la ciutat com de la universitat i descarregaria els estudiants que alhora treballen o que són a l’atur d’una despesa que no haurien de tindre si hi hagués unes instal·lacions de campus universitari com en diverses ciutats properes a les aules.