Despenjar el retrat del rei espanyol, proposta cupaire al proper ple

Una de les propostes de la Candidatura d’Unitat Popular de Tarragona (CUP) per al proper ple municipal serà una moció que insta la retirada del quadre que presideix el saló de plens i que reprodueix la figura del monarca espanyol, Felip VI.
La formació independentista defensarà una moció al proper Ple del 23 de desembre de 2016 que reclama que el Consistori retiri l’efígie de Felip de Borbó, rei, cap de l’Estat espanyol i, al seu torn, capità general de les forces armades, i que s’enviï l’obra pictòrica a l’Arxiu municipal. Els motius pels quals es justifica i s’explica aquesta proposta fan referència a la necessitat d’incidir i aprofundir en la via democràtica, perquè a l’Estat espanyol mai no ha estat escollit ni referendat el cap de l’Estat d’ençà de 1939.
Els cupaires han recordat que Felip VI és rei perquè va succeir el seu pare, actualment rei abdicat, que al seu torn va ser coronat per ser l’hereu polític del dictador feixista Francisco Franco. Amb tot, els cupaires manifesten que als Països Catalans no hi ha rei i que, si la dinastia borbònica s’ha consolidat com a cap de l’Estat és per la seva herència i poder, consolidades totes dues manu militari.
Aquesta iniciativa es promou actualment en el context que ha ocupat bona part de la centralitat política els darrers dies, en els quals diversos militants de l’Esquerra Independentista han estat detinguts i traslladats a l’Audiència Nacional espanyola acusats de la crema de fotografies del monarca. Des de la CUP asseguren que després de més de 300 anys d’ocupació i domini borbònic ja és l’hora de decidir de forma democràtica quin ha de ser el futur de les catalanes i catalans.

Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP)
Tarragona, Països Catalans, 15 de desembre de 2016